Curriculum Vitae

CV printen

Persoonlijke gegevens

Naam Dorrileen Gaus
Geboortedatum 10 oktober 1972
Burgerlijke staat Ongehuwd
Nationaliteit Nederlandse
Adres Amsterdamsestraatweg 8
1391 AB Abcoude
Telefoon 06 19 87 64 14
e-mail info@dorrileengaus.nl

Juli 2021 – heden:
senior communicatieadviseur

Prinsenstichting (onderdeel van De Opbouw). Advies en ondersteuning van directie, managers en medewerkers rondom veranderingen, projecten en activiteiten. Bijdragen aan teamuitbreiding met de een communicatieadviseur. Verantwoordelijk voor crisiscommunicatie en specifiek actief voor alle COVID-19 communicatie. Communicatie projecten: de ontwikkeling van een werken-bij site, griepvaccinatiecampagne, positioneren van Flexwonen en ambulante dienstverlening van Zodiak onderdeel van Prinsenstichting.

oktober 2020 – juni 2021:
Communicatieadviseur gebiedsontwikkeling A’dam Nieuw-West

Gemeente Amsterdam. Advies en ondersteuning bij de communicatie en participatie in de wijkvernieuwingstrajecten in diverse buurten in A’dam Nieuw-West. Specifiek actief voor de Lodewijk van Deysselbuurt, Reimerswaalbuurt, Dijkgraafplein en Kempiskavel. Ondersteunen bij het bevorderen van het contact met het buurtplatform en coördinatie van online- en offline communicatie over de voortgang en ontwikkelingen mbt de woningen en de openbare ruimte naar bewoners, omwonenden en stakeholders.

april 2018 – januari 2020:
senior marketingcommunicatieadviseur

Van Oord Dredging and Marine Contractors in Rotterdam & Gorinchem. Internal branding van het Value Creation programme binnen Van Oord. Strategisch advies on- en offline tbv de positionering van Lean Management en Visual Management. Tevens advies en ondersteuning bij het implementeren van het projectensysteem Score (voorheen Dynamics). Een geïntegreerd registratiesysteem waarin tijdens de acquisitie-, tender- en realisatie fase projecten worden geadministreerd tbv een actueel beeld van de maritieme markt. Daarnaast strategisch advies en coördinatie van een internationaal Safety News Alert event met als doel vernieuwde aandacht voor safety en het safety programma ‘say YES to safety’

augustus 2019 – oktober 2019:
senior communicatieadviseur

AlterDomus in Luxembourg. Advies en ondersteuning bij het implementeren van Microsoft Office 365, SAP S/4HANA en een nieuwe laptop rol-out voor 2200 medewerkers wereldwijd. Voornamelijk werkzaam vanuit het Nederlandse kantoor in Amsterdam.

februari 2018 – december 2018:
senior communicatieadviseur

PAUW Bedrijven in Breukelen. Advies en ondersteuning bij de liquidatie van PAUW eind 2018. Zorgen voor afstemming met de zes gemeenten, die de organisatie van de sociale werkvoorziening gaan overnemen, en de regionale sociale diensten. Tevens verantwoordelijk voor interne communicatie richting de medewerkers van PAUW.

februari 2016 – december 2017:
senior communicatieadviseur

Van Oord Dredging and Marine Contractors in Rotterdam. Advies en ondersteuning bij het implementeren van het nieuwe operationele human resourcing planningssysteem GRIP. Een geïntegreerd planningssysteem om mensen te alloceren op de schepen en internationale projecten.

september 2014 – januari 2017:
senior marketingcommunicatieadviseur

Van Oord Dredging and Marine Contractors in Rotterdam. Inventarisatie en upgraden huidige communicatiemiddelen (in-en extern) op het gebied van QHSE (Quality, Health, Safety & Environment) en van het Work Safe programma. Strategisch advies online en offline tbv de positionering van veiligheid. Ontwikkelen en implementeren van een nieuw internationaal safety merk van Van Oord  say YES to safety’.

november 2014 – maart 2015:
senior communicatieadviseur

Van Oord Dredging and Marine Contractors in Rotterdam. Advies en ondersteuning bij het inrichten en de content van het intranet (Sharepoint) van de Ship Management Fleet department.

december 2013 – september 2014:
senior communicatieadviseur

Van Oord Dredging and Marine Contractors in Gorinchem. Advies en ondersteuning bij het opzetten van het nieuwe intranet (Sharepoint). Verantwoordelijk voor de inrichting en content van het intranet van de business unit Offshore Wind Projects.

februari 2013 – september 2014:
senior arbeidsmarktcommunicatieadviseur

Van Oord Dredging and Marine Contractors in Rotterdam. Verantwoordelijk voor strategisch advies online en offline t.b.v. de positionering van het werkgeverschap. Ontwikkelen en implementeren van een nieuw arbeidsmarktconcept (employer brand) en deze door vertalen naar nieuw advertentie en beursmateriaal.

november 2012 – augustus 2013:
senior marketingcommunicatieadviseur

Bureau Buhrs in Amsterdam. Bureau Buhrs is een communicatiebureau dat zich inzet voor de vernieuwing van ‘stad en land’, waarbij de menselijke kant voorop staat. Verantwoordelijk voor strategisch advies online positionering en ontwikkelen BureauBuhrsblogt.

december 2012 – december 2013:
senior communicatieadviseur

Mitros in Utrecht. Verantwoordelijk voor de communicatie binnen de Utrechtse wijken Leidsche Rijn en Kanaleneiland. Advies en ondersteuning op het gebied van bewonerscommunicatie, wijkcommunicatie en gebiedspromotie.

januari 2011 – augustus 2012:
projectleider binnen Wijkaanpak Van der Pekbuurt

Ymere vestiging Amsterdam Noord. Werkzaam als projectleider binnen een herstructurering project vanuit de Taskforce Wijkaanpak gericht op de Van der Pekbuurt in Amsterdam Noord. Advies en ondersteuning t.b.v. sociale projecten om de leefbaarheid in de buurt te vergroten, gericht op talentontwikkeling, bewoners in balans en participatie. Doel: verhogen van de betrokkenheid van de buurtbewoners bij het welzijn en groei van de buurt.

januari 2007 – juli 2012:
senior communicatieadviseur

Ymere (tot 2008 Woonmaatschappij) vestiging Haarlem. Werkzaam als senior adviseur ten behoeve van een herstructureringsproject (sloop/nieuwbouw of renovatie) Oost Indiëstraat in de Leidsebuurt in Haarlem. Advies aan het projectteam van Ymere en de Bewonerscommissie ten behoeve van het proces en de communicatie naar de bewoners. Marcom. activiteiten zoals het schrijven van nieuwsbrieven, schrijven en plaatsen van persberichten en het organiseren van bewonersbijeenkomsten.

oktober 2010 – december 2010:
senior marketingcommunicatieadviseur

Bureau de Bont in Amersfoort. Werkzaam als senior adviseur ten behoeve verschillende marketingcommunicatie projecten. Advies aan organisatieadviseurs t.b.v. marketingcommunicatie vraagstukken van verschillende opdrachtgevers. Marcom. activiteiten zoals het schrijven van persberichten, persprotocol, positioneringsvraagstukken.

februari 2008 – september 2008:
senior communicatieadviseur

Stadsdeel Oost-Watergraafsmeer in Amsterdam. Werkzaam als senior adviseur op de afdeling Communicatie (15 mensen). Drieledige opdracht: 1. vervangen en ondersteunen hoofd Communicatie bij de aansturing van de afdeling 2. individuele coaching van het hoofd, adviseurs en medewerkers 3. ontwikkelen van het dienstverleningsconcept incl. implementatieadvies voor de afdeling Communicatie. Het concept is erop gericht de dienstverlening van de afdeling Communicatie beter te laten aansluiten op de ontwikkeling van het stadsdeel en de wensen en behoeften uit de organisatie. Het implementatieadvies is gericht op de ontwikkeling van de kwaliteit van de medewerkers/adviseurs, verbetering van de werkprocessen, vaststelling van de vaste en flexibele formatie o.a. door teamuitbreiding en verbetering van de aansturing van de afdeling.

februari 2007 – januari 2008:
senior arbeidsmarktcommunicatieadviseur

Van Oord Dredging and Marine Contractors in Rotterdam. Strategisch advies tbv de positionering van het werkgeverschap. Vormgeven aan de samenwerking tussen de afdeling P&O en communicatie (MPR) door het coachen van medewerkers en het professionaliseren en stroomlijnen van gezamenlijke werkprocessen t.b.v. sponsoring, adverteren, internet en beurzen en evenementen. Begeleiden van het sollicitatietraject van een medewerker en een senior adviseur. Gedurende 3 maanden medewerker coachen en inwerken. Op korte termijn afdeling P&O ondersteunen met acties en advies bij het invullen van tweehonderdzestig (internationale) vacatures. Marcom. activiteiten zoals: opzetten van een nieuwe website ‘werken bij’, bijhouden content website, schrijven van vacatureteksten, coördineren en plaatsen advertenties (print en online), houden en schrijven van interviews, productie van brochures en leaflets, schrijven en aanbieden van persberichten en coördinatie sponsoring. Communicatieprojecten zoals een interne campagne rondom een wervingsbeloning en het organiseren van het voor- en natraject van een Open Dag. Aansturen van onderzoek, media-, ontwerp-, internet- en ontwerpbureaus.

september 2006 – januari 2007:
senior marketingcommunicatieadviseur

Woonmaatschappij (per januari 2008 Ymere) in Hoofddorp. Werkzaam als senior adviseur veelal in ‘tandems’ met medewerkers op verschillende interne en externe communicatieprojecten. Corporate communicatieprojecten i.s.m. externe comm. bureaus zoals een projectenbrochure (i.o van RvB) en eindredactie Woonmagazine. Tevens verkoopbrochures, ondersteuning van de bewonerscommunicatie bij sloop/nieuwbouw projecten en verschillende interne communicatie projecten zoals de PR tbv het beleidsplan en opzetten en content beheer intranet.

september 2006 – januari 2007:
senior marketingcommunicatieadviseur

TNO Kwaliteit van Leven in Zeist. Verantwoordelijk voor marketingcommunicatie advies en ondersteuning tbv twee projecten: REACH (Europese chemische wetgeving) en Seminar Animal Feed (diervoederbranche).

24 juli 2006 – heden:
start als zelfstandig ondernemer

oktober 2005 – augustus 2006:
senior marketingcommunicatieadviseur

TNO Kwaliteit van Leven in Zeist. Werkzaam op de Communicatie afdeling. Verantwoordelijk voor de marketing communicatie advisering en uitvoering op de locatie Zeist aan drie organisatie onderdelen Chemie; Pharma en Voeding en aan directie. Taken: 50% inhoudelijk en 50% coördinerend. Inhoudelijk: adviseren interne klanten; bedenken, ontwikkelen en implementeren van strategieën op concept-, product- en service niveau w.o. implementatie van REACH dienstverlening en de organisatie van internationale beurzen. Adviseren van de directie en uitwerken van de KvL strategie en positionering, nationaal en internationaal. Coördinerend met oog op de communicatie capaciteit en kunde op de locatie; afstemmen van wensen & behoeften, afstemming in proces en bewaking van budget. Functioneel leidinggeven en coachen van twee marketing communicatiemedewerkers.

maart 2002 – september 2005:
communicatieadviseur

Holland Railconsult BV (per mei 2006 MOVARES) in Utrecht. Werkzaam op de Communicatie afdeling. Verantwoordelijk voor de marketing communicatie advisering aan twee businessunits, start-ups, staven en directie. Betrokken bij alle corporate communicatie en diverse infrastructurele projecten en stedelijke knooppunten. Taken: adviseren interne klanten; bedenken, ontwikkelen en implementeren van merkbeleid en –strategie, advertising, direct marketing tot eventmarketing en ontwikkeling van brochures.

maart 2001 – maart 2002:
stafmedewerker communicatie

Holland Railconsult BV (per mei 2006 MOVARES) in Utrecht. Werkzaam op de Communicatie afdeling. Verantwoordelijk voor de uitvoering van diverse corporate communicatie-uitingen: beleid en media t.b.v. arbeidsmarktcommunicatie, de ontwikkeling en vormgeving van brochures, mediaplanning, advertentieproductie, jaarverslag, bedrijfspresentaties, AV-presentaties.

juni 1997 – februari 2001:

  • intercedente Randstad Uitzendbureau b.v., vestiging Schiphol Cen­trum & Amsterdam Z-O.
  • projectmedewerker Randstad Nederland b.v. in Diemen, ICT Project RUBICS.
  • medewerker interne communicatie Randstad Nederland b.v. in Diemen, Service Bedrijf ICT.

april 1997 – mei 1997:
officemedewerker BBDO Business Communications b.v. in Amstelveen.

maart 1997 – mei 1997:
officemedewerker Bridge Marketingcommunicatie & Support b.v. in Amsterdam Z-O.

september 1996 – februari 1997:
medewerker Banquet Sales Administration Renaissance Penta Vienna Hotel (Oostenrijk).

juni 1996 – augustus 1996:
redactiemedewerker Octogon Uitgevers b.v. in Amsterdam.

september 1994 – februari 1995:
front-office medewerker Golden Tulip Barbizon Centre in Amsterdam.

Opleidingen afgerond met diploma

  • 2019 Green Belt training (o.a.KAIZEN), 12MPROVE via Van Oord DMC bv.
  • 2018 Lean Foundation training, door Rob Buijtendijk via Van Oord DMC bv.
  • 2013 Cursus Gebiedscomm., marketing & participatie (Bureau Buhrs)
  • 2012 Leergang Online Communicatie & Social Media (Eos Communicatie)
  • 2007 Cursus Business Writing (Ilja van Roon Lucid Communication)
  • 2005 Cursus Persoonlijk Digitaal Communiceren (Hendrikx van der Spek)
  • 2002 Adviesvaardigheden en Projectmatig werken (Berenschot)
  • 2002 Cursus Marketingcommunicatie B (SRM)
  • 2000 ITIL Foundation (Pink Elephant Educational Services)
  • 2000 Projectmatig werken (Cap Gemini Nederland B.V.)
  • 1997 – 1998 Marketing Nima A en B (Instituut voor Praktijkdiploma’s, IPD)
  • 1992 – 1997 Hoge Hotelschool Maastricht, richting Horeca Finan­cieel.
  • 1985 – 1992 Atheneum, Sint Nicolaas Lyceum te Amsterdam
  • 1979 – 1985 Openbare Basisschool Nellestein

 Trainingen & Workshops

  • 2021 Cursus Diploma Eerste Hulp voor kinderen en volwassenen (Savitae)
  • 2020 Summercourse-Digitaal versnellen voor effectievere comm. (Logeion)
  • 2017 Cursus Zoekmachine-optimalisatie (SEO), door Roy Ishak
  • 2017 Workshop Copywriting (via Four Months)
  • 2014 Safety Leadership training via Van Oord DMC bv
  • 2011 Workshop studiofotografie ‘Play the light, don’t fight it’ (Calumet)
  • 2011 Workshop ‘Een merk laten leven met Social Media’ (via Four Months)
  • 2011 Workshop Internal Branding bij NOS (via Four Months)
  • 2010 Workshop Adobe Lightroom en Adobe Photoshop CS5
  • 2010 Workshop Professioneel Twitteren (via Four Months)
  • 2010 Workshop Online Communicatie & Sociale Media (via Four Months)
  • vanaf 2007 Basiscursus digitale fotografie (Nikon D80)
  • vanaf 2004 Diverse internationale Avatar trainingen; Basis, Master, Professional en Wizard (man.training tbv zelfsturing-en ontw.(Star’s Edge Int.)
  • 2003 Portretfotografie (Amsterdam Centrum voor Fotografie)
  • 2001 Basiscursus fotografie, ontwikkelen, afdrukken (A’dam Centrum voor Fotografie)

Nevenactiviteiten

  • Sinds 2008 actief als lid van de Open Toernooi Commissie ALTC (tennis)
  • Lid Sociëteitsbestuur van Studentenvereniging Amphitryon als Algemeen Coördinator. Periode: februari 1995 – september 1995.

Taalvaardigheid

  • Nederlands : moedertaal.
  • Engels : schrijven, lezen en praten goed
  • Duits : schrijven, lezen, praten voldoende

Overig

  • Bekend met of actief op sociale media zoals LinkedIn, Twitter, Facebook, Prezi, Corporate Bloggen/Vloggen, Social Media Release, Widgets etc.
  • Uitstekende beheersing van: Microsoft Word, -PowerPoint, -Excel, -Project 98, Sharepoint (Intranet).
  • Hobby’s: fotografie (portret), golf, tennis, reizen en skiën.

 

 

Reacties zijn gesloten.