Persoonlijke gegevens
Naam | Dorrileen Gaus |
Geboortedatum | 10 oktober 1972 |
Burgerlijke staat | Ongehuwd |
Nationaliteit | Nederlandse |
Adres | Amsterdamsestraatweg 8 1391 AB Abcoude |
Telefoon | 06 19 87 64 14 |
info@dorrileengaus.nl |
Oktober 2022 – januari 2025:
senior marketingcommunicatieadviseur
Van Oord Dredging and Marine Contractors in Rotterdam & Gorinchem. Internal branding ‘High 5 for Quality’ programme. Doel: verhogen klantgericht werken, kwaliteitsbewustzijn, ontwikkeling kwaliteitskeurmerk. Strat. advies (online/offline) positionering van Kwaliteit. Strat. advies actualisatie/update van het succesvolle internationale safety merk ‘say YES to safety’, incl. coördinatie jaarlijkse worldwide safety event: Safety Stand Down.
Maart 2022 – september 2022:
senior communicatieadviseur
Marnix Academie (PABO, Utrecht). Advies/ondersteuning bij opnieuw inrichten/herijken dienstverlening Communicatie. Ontwikkeling transitieplan vanuit afdeling en lopende projecten gecombineerd met dagelijkse coaching teamleden/afdelingshoofd naar hun nieuwe rol in toekomstige afdeling Marketing & Communicatie.
Juli 2021 – december 2021:
senior communicatieadviseur
Prinsenstichting (onderdeel van De Opbouw). Advies/ondersteuning directie, managers, medewerkers bij veranderingen, projecten/activiteiten, werving & selectie comm. adviseur teamuitbreiding. Verantwoordelijk voor crisis- en COVID-19 communicatie. Projecten: ontwikkeling werken-bij site, griepvaccinatiecampagne, Flexwonen en ambulante dienstverlening van Zodiak.
oktober 2020 – juni 2021:
Communicatieadviseur gebiedsontwikkeling A’dam Nieuw-West
Gemeente Amsterdam. Advies/ondersteuning bij communicatie en participatie in wijkvernieuwingstrajecten. Specifiek contact en communicatie (online/offline) met bewoners, omwonenden en stakeholders over fysieke veranderingen (woningen, openbare ruimte). Ondersteuning buurtplatform, coördinatie communicatie.
april 2018 – januari 2020:
senior marketingcommunicatieadviseur
Van Oord Dredging and Marine Contractors in Rotterdam & Gorinchem. Internal branding Value Creation programme. Strat. advies (online/offline) positionering Lean Management/Visual Management. Advies/ondersteuning bij implementeren projectensysteem Score (voorheen Dynamics = een geïntegreerd registratiesysteem, waarin tijdens acquisitie-, tender- en realisatie fase, projecten worden geadministreerd). Doel: actueel beeld maritieme markt. Ondersteunen bij internationale Safety News Alert event, onderdeel van safety programma ‘say YES to safety’
augustus 2019 – oktober 2019:
senior communicatieadviseur
AlterDomus in Luxembourg. Advies/ondersteuning bij implementeren Microsoft Office 365, SAP S/4HANA en nieuwe laptop rol-out (wereldwijd 2200 medewerkers).
februari 2018 – december 2018:
senior communicatieadviseur
PAUW Bedrijven in Breukelen. Advies/ondersteuning bij liquidatie PAUW eind 2018. Afstemming 6 gemeenten over sociale werkvoorzieningen/regionale diensten gericht op interne communicatie.
februari 2016 – december 2017:
senior communicatieadviseur
Van Oord Dredging and Marine Contractors in Rotterdam. Advies/ondersteuning implementatie HR Planningssysteem GRIP. Een geïntegreerd planningssysteem om mensen te alloceren op de schepen en internationale projecten.
september 2014 – januari 2017:
senior marketingcommunicatieadviseur
Van Oord Dredging and Marine Contractors in Rotterdam. Inventarisatie/upgrade huidige comm. middelen (in-en extern) van QHSE (Quality, Health, Safety & Environment) & Work Safe programma. Strat. advies (online/offline) bij de positionering van veiligheid. Ontwikkelen en implementeren nieuw internationaal safety merk ‘say YES to safety’.
november 2014 – maart 2015:
senior communicatieadviseur
Van Oord Dredging and Marine Contractors in Rotterdam. Advies/ondersteuning ontwikkeling sitemap/content intranet (Sharepoint) van SMD (Ship Management Fleet department.
december 2013 – september 2014:
senior communicatieadviseur
Van Oord Dredging and Marine Contractors in Gorinchem. Advies/ondersteuning ontwikkeling sitemap/content nieuwe intranet (Sharepoint) business unit Offshore Wind Projects.
februari 2013 – september 2014:
senior arbeidsmarktcommunicatieadviseur
Van Oord Dredging and Marine Contractors in Rotterdam. Strategisch advies (online/offline) bij positionering werkgeverschap. Ontwikkelen/implementeren (online/offline) nieuwe employer brand ‘CAREERS. FOR INGENIOUS PEOPLE’ (advertenties/advertorials/events/werken-bij site/social media/referral programm /gimmicks).
november 2012 – augustus 2013:
senior marketingcommunicatieadviseur
Bureau Buhrs in Amsterdam. Bureau Buhrs is een communicatiebureau dat zich inzet voor de vernieuwing van ‘stad en land’, waarbij de menselijke kant voorop staat. Verantwoordelijk voor strategisch advies online positionering/ontwikkelen BureauBuhrsblogt.
december 2012 – december 2013:
senior communicatieadviseur
Mitros in Utrecht. Verantwoordelijk voor communicatie in Utrechtse wijken (Leidsche Rijn, Kanaleneiland). Advies/ondersteuning bij bewonerscommunicatie, wijkcommunicatie en gebiedspromotie.
januari 2011 – augustus 2012:
projectleider binnen Wijkaanpak Van der Pekbuurt
Ymere vestiging Amsterdam Noord. Advies/ondersteuning sociale projecten gericht op leefbaarheid, talentontwikkeling, bewoners in balans, participatie. Doel: verhogen betrokkenheid buurtbewoners bij welzijn/groei buurt.
januari 2007 – juli 2012:
senior communicatieadviseur
Ymere (tot 2008 Woonmaatschappij) vestiging Haarlem. Senior communicatieadviseur bij herstructureringsproject (sloop/nieuwbouw of renovatie) Oost Indiëstraat in de Leidsebuurt. Advies aan projectteam/Bewonerscommissie. Bewonerscommunicatie. Marcom. activiteiten: nieuwsbrieven, persberichten, organiseren bewonersbijeenkomsten.
oktober 2010 – december 2010:
senior marketingcommunicatieadviseur
Bureau de Bont in Amersfoort. Strategisch advies organisatieadviseurs bij marketingcommunicatie vraagstukken van verschillende opdrachtgevers. Marcom. acviteiten: persberichten, persprotocol, positioneringvraagstukken.
februari 2008 – september 2008:
senior communicatieadviseur
Stadsdeel Oost-Watergraafsmeer in Amsterdam. Senior adviseur afdeling Communicatie (15x). Opdracht: 1. Vervangen/ondersteunen afdelingshoofd 2. Individuele coaching hoofd, adviseurs, medewerkers 3. ontwikkelen dienstverleningsconcept gericht op aansluiting bij ontwikkeling stadsdeel en wensen/behoeften organisatie. Implementatieadvies gericht op ontwikkeling medewerkers/adviseurs, verbetering werkprocessen, vaststelling vast/flex formatie.
februari 2007 – januari 2008:
senior arbeidsmarktcommunicatieadviseur
Van Oord Dredging and Marine Contractors in Rotterdam. Strategisch advies positionering werkgeverschap en arbeidsmarktcommunicatie als discipline. Vormgeven samenwerking afdeling P&O en Communicatie door coachen medewerkers, professionaliseren/stroomlijnen gezamenlijke werkprocessen (sponsoring, adverteren, internet, beurzen, evenementen). Werving & selectie nieuwe AMC medewerker en senior adviseur. 3 Maanden coachen/inwerken medewerker. Korte termijn: advies/ondersteuning P&O bij 260 (internationale) vacatures. Marcom. activiteiten: ‘werken bij’ site, vacatureteksten, advertenties (print/online), interviews, brochures/leaflets, persberichten en sponsoring. Comm.projecten: campagne wervingsbeloning, organisatie events, coördinatie onderzoek werkgeverschap, media-, ontwerp-, internet- en ontwerpbureaus.
september 2006 – januari 2007:
senior marketingcommunicatieadviseur
Woonmaatschappij (per januari 2008 Ymere) in Hoofddorp. Senior adviseur in tandem samenwerking met medewerkers in- en externe communicatieprojecten. Corporate projecten i.s.m. externe comm. bureaus: projectenbrochure (i.o. RvB), eindredactie Woonmagazine, verkoopbrochures, bewonerscommunicatie sloop/nieuwbouw projecten. Verschillende interne communicatie projecten zoals implementatie beleidsplan, opzetten/content beheer intranet.
september 2006 – januari 2007:
senior marketingcommunicatieadviseur
TNO Kwaliteit van Leven in Zeist. Verantwoordelijk voor marketingcommunicatie advies en ondersteuning t.b.v. twee projecten: REACH (Europese chemische wetgeving) en Seminar Animal Feed (diervoederbranche).
24 juli 2006 – heden:
start als zelfstandig ondernemer
oktober 2005 – augustus 2006:
senior marketingcommunicatieadviseur
TNO Kwaliteit van Leven in Zeist. Advies/uitvoering marketingcommunicatie voor Chemie, Pharma, Voeding w.o. organisatie (inter)nationale beurzen. Advies managers/directie bij ontwikkelen/implementeren strategieën (o.a. implementatie REACH wetgeving, positionering Kwaliteit van Leven). Teamlead locatie: afstemmen wensen/behoeften organisatie, werkverdeling afdeling, leidinggeven/coachen 2 marcom. medewerkers.
maart 2001 – september 2005:
communicatieadviseur
Holland Railconsult BV (per mei 2006 MOVARES) in Utrecht. Marcom advies/uitvoering voor business units, start-ups, staven en directie. Betrokken bij alle corporate- en arbeidsmarktcommunicatie, diverse grote infrastructurele projecten & stedelijke knooppunten. Strategie, merkbeleid, diverse marcom/event activiteiten (mediaplanning, advertentieproductie, jaarverslag, bedrijfspresentaties, AV-presentaties, ontwikkeling/vormgeving brochures).
juni 1997 – februari 2001:
- medewerker interne communicatie Randstad Nederland b.v. in Diemen, Service Bedrijf ICT
- projectmedewerker Randstad Nederland b.v. in Diemen, ICT Project RUBICS.
- intercedente Randstad Uitzendbureau b.v., vestiging Schiphol Centrum & Amsterdam Z-O.
april 1997 – mei 1997:
officemedewerker BBDO Business Communications b.v. in Amstelveen.
maart 1997 – mei 1997:
officemedewerker Bridge Marketingcommunicatie & Support b.v. in A’dam Z-O.
september 1996 – februari 1997:
medewerker Banquet Sales Administration Renaissance Penta Vienna Hotel (Oostenrijk).
juni 1996 – augustus 1996:
redactiemedewerker Octogon Uitgevers b.v. in Amsterdam.
september 1994 – februari 1995:
front-office medewerker Golden Tulip Barbizon Centre in Amsterdam.
Opleidingen afgerond met diploma
- 2019 Green Belt training (o.a.KAIZEN), 12MPROVE via Van Oord DMC bv.
- 2018 Lean Foundation training, door Rob Buijtendijk via Van Oord DMC bv.
- 2013 Cursus Gebiedscomm., marketing & participatie (Bureau Buhrs)
- 2012 Leergang Online Communicatie & Social Media (Eos Communicatie)
- 2007 Cursus Business Writing (Ilja van Roon Lucid Communication)
- 2005 Cursus Persoonlijk Digitaal Communiceren (Hendrikx van der Spek)
- 2002 Adviesvaardigheden en Projectmatig werken (Berenschot)
- 2002 Cursus Marketingcommunicatie B (SRM)
- 2000 ITIL Foundation (Pink Elephant Educational Services)
- 2000 Projectmatig werken (Cap Gemini Nederland B.V.)
- 1997 – 1998 Marketing Nima A en B (Instituut voor Praktijkdiploma’s, IPD)
- 1992 – 1997 Hoge Hotelschool Maastricht, richting Horeca Financieel.
- 1985 – 1992 Atheneum, Sint Nicolaas Lyceum te Amsterdam
- 1979 – 1985 Openbare Basisschool Nellestein
Trainingen & Workshops
- 2022 Training Beeldkracht, strategie in beeldcommunicatie (Martine Krekelaar)
- 2021 Cursus Diploma Eerste Hulp voor kinderen en volwassenen (Savitae)
- 2020 Summercourse-Digitaal versnellen voor effectievere comm. (Logeion)
- 2017 Cursus Zoekmachine-optimalisatie (SEO), door Roy Ishak
- 2017 Workshop Copywriting (via Four Months)
- 2014 Safety Leadership training via Van Oord DMC bv
- 2011 Workshop studiofotografie ‘Play the light, don’t fight it’ (Calumet)
- 2011 Workshop ‘Een merk laten leven met Social Media’ (via Four Months)
- 2011 Workshop Internal Branding bij NOS (via Four Months)
- 2010 Workshop Adobe Lightroom en Adobe Photoshop CS5
- 2010 Workshop Professioneel Twitteren (via Four Months)
- 2010 Workshop Online Communicatie & Sociale Media (via Four Months)
- vanaf 2007 Basiscursus digitale fotografie (Nikon D80)
- vanaf 2004 Diverse internationale Avatar trainingen; Basis, Master, Professional en Wizard (man.training tbv zelfsturing-en ontw.(Star’s Edge Int.)
- 2003 Portretfotografie (Amsterdam Centrum voor Fotografie)
- 2001 Basiscursus fotografie, ontwikkelen, afdrukken (A’dam Centrum voor Fotografie)
Nevenactiviteiten
-
Sinds 2008 actief als lid van de Open Toernooi Commissie ALTC (tennis)
- Lid Sociëteitsbestuur van Studentenvereniging Amphitryon als Algemeen Coördinator. Periode: februari 1995 – september 1995.
Taalvaardigheid
- Nederlands : moedertaal.
- Engels : schrijven, lezen en praten goed
- Duits : schrijven, lezen, praten voldoende
Overig
- Bekend met of actief op sociale media zoals LinkedIn, X, Youtube, Vimeo, Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, Pinterest, Prezi, Corporate Bloggen/Vloggen, Social Media Release, Widgets etc.
- Uitstekende beheersing van: Microsoft Word, -PowerPoint, -Excel, -Project 98, Sharepoint (Intranet).
- Hobby’s: fotografie (portret), golf, tennis, reizen en skiën.