Say YES to safety: new worldwide safety brand Van Oord

2015 en 2016 stonden in het teken van de ontwikkeling en implementatie van het nieuwe internationale safety merk voor Van Oord: say YES to safety. Gestart met het interviewen van medewerkers en relaties, inventariseren van het aanwezige Work Safe programma en aanvullende wensen, om vervolgens een strategieplan te schrijven, bureaus te brieven en een pitch uit te schrijven. Het nieuwe merk moest internationaal makkelijk op te pakken zijn en flexibel zijn, zodat het in een later stadium uit te breiden was naar Quality Health en Environment.

sayyes_safety_logo_orange_rgb_linksMet ‘say YES to safety’ richt van Oord zich het safety gedrag binnen de organisatie met als doel door te groeien naar een proactieve safety cultuur. Met de externe boodschap ‘It’s in our nature to care’ tonen zij met twee advertenties aan waarom men bij Van Oord ‘Ja’ zegt tegen veiligheid.

Vanaf 2016 zijn we aan het implementeren: Say YES to safety is meer dan een lege, mooie hoes. Het staat voor een veilige manier van werken volgens een uitgebreid safety programma.say-yes-to-safety_lsr-poster Een programma met een safety statement, gedragsprincipes, een risico benadering waarbij er verband is gelegd tussen alle aanwezige QHSE tools, life saving rules en het nieuwe stop-the-job-authority. Dit nieuwe safety programma is in samenwerking met de verschillende collega’s van de afdeling QHSE ontwikkeld. Daarom heb ik ook met zoveel plezier deze twee jaar bij Van Oord heb gewerkt: Say YES to safety is echt een co productie. Het is een krachtig, inhoudelijk programma, een effectieve internationale safety merk wat lekker communiceert en goed aansluiting vindt binnen en buiten Van Oord. En daar ben ik best een beetje trots op!

Reacties zijn gesloten.